José Manuel Pons
Comentario de los libros de Pedro Aullón de Haro, La Escuela Universalista Española del siglo XVIII (2016); de Pedro Aullón de Haro y Jesús García Gabaldón, Juan Andrés y la Escuela Universalista Española (2017); y de Pedro Aullón de Haro y Davide Mombelli, Introduction to the Spanish Universalist School (Enlightened Culture and Education versus Politics) (2020), que ofrecen la fundamentación y reconstrucción de la Escuela Universalista Española del siglo XVIII, uno de los momentos decisivos de la Cultura Hispánica, y de la Historia de las Ideas y del Pensamiento, cuya metodología comparatista deviene universalista, resultando un sólido establecimiento de la Comparatística moderna así como una posible orientación o posible contenido para nuestra actual época de Globalización.
Commentary on the books by Pedro Aullón de Haro, La Escuela Universalista Española del siglo XVIII (2016), by Pedro Aullón de Haro and Jesús García Gabaldón, Juan Andrés y la Escuela Universalista Española (2017), and by Pedro Aullón de Haro and Davide Mombelli, Introduction to the Spanish Universalist School (Enlightened Culture and Education versus Politics) (2020), that offer the foundation and reconstruction of the Spanish Universalist School of the eighteenth century, one of the decisive moments of Hispanic Culture, and of the History of Ideas and Thought, whose comparatist methodology becomes universalist, resulting in a solid establishment of modern Comparatism as well as a possible orientation or possible content for our current era of Globalization.