The State of the Art: an interview with José Luis Borau
págs. 1-10
Between Heaven and Earth: grounding Julio Medem's "Tierra"
Paul Julian Smith
págs. 11-26
Innocence Lost: sound and silence in "El espíritu de la colmena"
Xon de Ros
págs. 27-38
Women and other Monsters: Frankenstein and the role of the mother in "El espíritu de la colmena"
págs. 39-52
Kicking the Habit? Cinema, Gender, and the Ethics of Care in Almodóvar's "Entre tinieblas"
Ryan Prout
págs. 53-66
Once a Catholic...: Almodóvar's religious reflections
María Donapetry Camacho
págs. 67-76
A un dios desconocido: resurrecting a queer identity under Lorca's spell
Chris Perriam
págs. 77-92
The Dame in the Kimono: "Amantes", Spanish "Noir" and the "Femme Fatale"
Peter William Evans
págs. 93-100
Imanol Uribe's "La muerte de Mikel": policing the Gaze/Mind the Gap
Jo Evans
págs. 101-110
Close Encounters: racial otherness in Imanol Uribe's "Bwana"
Isabel Santaolalla
págs. 111-122
Al cine por razón de Estado: estética y política en "Alba de América"
págs. 123-138
Refiguring the Past in the Post-Franco Fiction Film: Fernando Trueba's "Belle Époque"
Barry Jordan
págs. 139-156
98 y 27: dos generaciones ante el cine (Baroja y Lorca como guionistas)
Vicente Molina Foix
págs. 157-172