Modernism and Spain: Spanish criticism at the crossroads
C. Christopher Soufas
págs. 7-16
Guillén, Cernuda, and the vicissitudes of Spanish modernism
Jonathan Mayhew
págs. 17-33
Spanish feminist thought of the modernist era
Roberta L. Johnson
págs. 35-61
Cinema, modernity, and the women of '27
Susan Kirkpatrick
págs. 63-88
Cartografías urbanas y marítimas: género y modernismo en Concha Méndez
Iker González-Allende
págs. 89-116
Rafael Alberti's "La arboleda perdida": ethos in time
Salvador J. Fajardo
págs. 117-140
Monstrosity and the modernist consciousness: Pío Baroja versus Rosa chacel
Katharine Murphy
págs. 141-175
The de-natured object in lluís capdevila's: "Memóries d'un llit de matrimoni"
Robert A. Davidson
págs. 177-195
págs. 197-221
Unamuno, Nietzsche and religious modernism: affinities and complexities concerning the view of faith.
Michael A. Gómez
págs. 223-256
"El éxito de todos los fracasos": la metapoesía en el primer Ángel González
Luis Alvarez Castro
págs. 259-286
págs. 287-311
págs. 313-339
Entrevista con Agustín Fernández Mallo: el mundo a través de cristales, pantallas y libros
Agustín Fernández Mallo (entrevistado), J. Barker (entrev.)
págs. 341-350
Silvia Alonso Pérez (res.)
pág. 351
Joy Landeira
Es reseña de:
Ernestina de Champourcin, poeta de la Generación de 27, en la oculta senda de la tradición poética femenina
María Cristina Castillo de Mabrey
Torremozas, 2007. ISBN 978-84-7839-396-1
pág. 352
Mirror, mirror on the page: Identity and subjectivity in Spanish women´s poetry
Margaret Persin
Es reseña de:
Mirror, mirror on the page: identity and subjectivity in Spanish women's poetry (1975-2000)
William Michael Mudrovic
Lehigh University, 2008. ISBN 978-0-934223-84-3
pág. 353
Miradas "glocales": cine español en el cambio de milenio
Cristina Martínez-Carazo
Es reseña de:
Miradas "glocales": cine español en el cambio de milenio / coord. por Burkhard Pohl, Jörg Türschmann
Madrid : Iberoamericana ; Frankfurt am Main : Vervuert, 2007. ISBN 84-8489-302-2
pág. 354
pág. 355
Imágenes de la ciudad: Poesía y cine, de Whitman a Lorca
pág. 356