págs. 11-22
La literatura y mi madre: cómo y por qué nacío "Madres e Hijas"
Laura Freixas
págs. 23-33
Refiguring Shakespeare: Griselda Gambaro's "La señora Macbeth"
Sharon Magnarelli
págs. 37-63
Fleeing the Model Home: María de Zayas rewrites the Rules of Feminine Sensuality and "Honra" in the Boccaccesca "Novela Cortesana"
Angela Willis
págs. 65-90
Of "Diosas", "Cochones", and "Pluriempleadas": (en) gendering Central American Identities in Contemporary Short Stories by Women
Yajaira M. Padilla
págs. 91-112
La "Mujer Moderna" de "Carmen de Burgos": feminismo, moda y cultura femenina
Ana María Díaz Marcos
págs. 113-132
A Nation Embodied: woman in the Work of Yuyachkani
Anne Lambright Freire
págs. 133-152
págs. 153-172
"La Exótica": Margarita Nelken, mujer y arte
Beatriz Caamaño Alegre
págs. 173-192
El peso de la "cubanidad": Performances de Tania Bruguera durante el "periodo especial"
Lea Ramsdell
págs. 193-210
From Canary Birds to Suffrage: Lavinia's Feminist Role in "Who would have Thought It?"
Kristie Soares
págs. 211-230
La endiometrosis, el exceso y el Periodo Especial en la poesía de Reina María Rodríguez
Erin S. Finzer
págs. 231-254
"La Décima Musa" and the Classical Tradition: Sor Juana Inés and the Poetry of Empire
George Anthony Thomas
págs. 255-270
págs. 271-288
Fleeing Subjectivities and Politics of Resistance in Alicia Borinsky's "Cine continuado"
Gabriela E. Romero Ghiretti
págs. 289-310
Natalia Crespo
págs. 313-322
Naida Saavedra
págs. 323-334
Clara Eugenia Ronderos
págs. 335-342
Ana María Díaz Marcos
págs. 343-348