"Y ésta es la verdad": reflections on truth in the trial of Fray Luis de León, 1572-1576
John A. Jones
págs. 13-24
"La bonita confianza": deception, trust and the figure of poetry in "La gitanilla"
Edwin Williamson
págs. 25-38
págs. 39-56
Historia como novela y novela como historia en "Ni rey ni roque" (1835) de Patricio de la Escosura
Daniel Muñoz Sempere
págs. 57-72
"La de Bringas, c'est moi": Galdós debt to Mesonero Romanos
Xon de Ros
págs. 73-84
págs. 85-94
Regional fiction and regeneration: Ricardo Macías Picavea's "La Tierra de Campos"
David Henn
págs. 95-108
Thinking in pictures: Wrongdoers and their re-formulation
Alison Sinclair
págs. 109-120
Experiments in genre: Baroja's "Vidas sombrías" and the short story in English
Katharine Murphy
págs. 121-142
The metaliterary adventures, inventions and mystifications of Pío Baroja's Silvestre Paradox
Patricia McDermott
págs. 143-160
El opio de los campesinos: la cruzada contra la intoxicación alcohólica y religiosa en "La bodega", de Vicente Blasco Ibáñez
Teresa Fuentes Peris
págs. 161-182
Religion and modernity in Spain: religious experience in the novels of Ramón Pérez de Ayala
John J. Macklin
págs. 183-200
Married temptresse in Falla and Lorca
Nelson R. Orringer
págs. 201-218
Luis de Oteyza's "¡Viva el rey!": traces in an historical palimpsest
Richard Andrew Cardwell
págs. 219-232
Pío Baroja's "Beizama": a crime retold
Lynn Kitchen
págs. 233-246
"San Manuel Bueno, mártir" and the art of hagiography
Federico Bonaddio
págs. 247-258
Faith, creed and scripture in "San Manuel Bueno, mártir"
Eamonn Rodgers
págs. 259-270
Max Aub y Luis Alvarez Petreña: un conflicto de estéticas
págs. 271-286
El epistolario de Ramón Gómez de la Serna a Joan Merli (1942-1950): hacia los "libros creadores"
págs. 287-298
Caragh Wells
págs. 299-310
El extraño caso de José Luis Sampedro y su percepción del mundo: el doble perfil de un visionario
Marta Simó Comas
págs. 311-326
págs. 327-344