Debasing a Pillar of Brazilian Literature: Diogo Mainardi's "Polígono das Secas"
Shawn Stein
págs. 3-18
Everyday life in the McOndo World: consumption and politics in Claudia Piñeiro's "Las viudas de los jueves"
Lígia Bezerra
págs. 19-32
Poetas y cronistas: consideraciones sobre la reescritura de "La araucana" en el discurso historiográfico del siglo XVI chileno
Stefanie Massmann
págs. 33-50
Female solidarity in the films of María Novaro: aquí sólo encontramos amigas
Traci Roberts
págs. 51-62
La figura del pueblo del cinema novo al favelado del nuevo orden mundial
Irmgard Emmelhainz
págs. 63-78
(De)constructing confession: transgressing borders in Yanitzia Canetti's "Al otro lado"
Rebecca Marquis
págs. 79-94
Apocalyptic visions in contemporary mexican science fiction
Samuel Manickam
págs. 95-106
Double vision: history and politics in the works of Augusto Roa Bastos and Tomás Eloy Martínez
Helene C. Weldt-Basson
págs. 107-123
Devenir-otro: capitalismo y esquizofrenia en relatos de Cortázar
Malva Marina Vásquez
pág. 124
José María Arguedas's "El sexto" and the Grotesque Body: the japanese character at the boundaries of National Belonging
págs. 137-146
El mimetismo alucinado: el mundo de "La vendedora de rosas"
Lizardo Herrera
págs. 147-163
Temporalidad, fantasma y narración en "Glosa" de Juan José Saer
Silvana Levi de López
págs. 164-182
The poet's dossier: womyn, omens and poems. W-omes, poems. Mi castillo/morada interior
Luz María Umpierre Herrera
págs. 183-189