Medical and Scatological Encounters in Lope de Rueda’s Pasos
Lourdes Albuixech
págs. 1-14
“Burlas en tiempo de tantas veras”: Violence and Humor in Lope de Vega’s Los melindres de Belisa
Gabriela Carrión
págs. 15-31
They Said, She Said: Making the Case for Rape in Fuenteovejuna
Stacey L. Parker-Aronson
págs. 33-47
The Performance of Divine Providence on the Early Modern Stage: Tumbling Canvases and History Plays
Christopher C. Oechler
págs. 49-65
“La justicia más rara / del mundo”: Violated Daughter, Inviolable Law in Calderón’s El alcalde de Zalamea
Bryan Betancur
págs. 67-89
La función teatral de la música en la tragedia calderoniana La cisma de Ingalaterra
Susana Hernández Araico
págs. 91-100
Evidence Regarding the "Monte" Stage Piece in "Corral" Theatres of the Seventeenth Century
Brent W. Devos
págs. 101-112
Nathan Gordon
págs. 113-129
“Sois de diablos”: Portraying Indigenous Female Characters on the Golden Age Stage
Erin Cowling
págs. 131-156
La fatalidad del poder: La Muerte como el Papa y el Inquisidor en Las Cortes de la Muerte de Micael de Carvajal y Lope de Vega
Elena Deanda Camacho
págs. 157-176