Savage Madonnas: ‘La mujer filipina’ in the Nineteenth-Century Colonialist Imaginary
Joyce Tolliver
págs. 21-34
Photographing Ophelia: Myth and Concept in Eugènia Balcells’s Ophelia (variacions sobre una imatge)
Sharon Keefe Ugalde
págs. 35-45
Rape, Murder, Camera, Action: The Final Scenes of Vicente Aranda’s Libertarias
págs. 46-55
Angels or Monsters? Motherhood in the Dystopian World of Paloma Díaz-Mas’s “La niña sin alas”
Heather Jerónimo
págs. 56-66
Fantasies of Erasure: A New Reading of Luisa Valenzuela’s “Cambio de armas”
Michael Martínez Raguso
págs. 67-81
págs. 82-98
A Practical Daughter: Cristina Peri Rossi Reads Felisberto Hernández
Patrick O'Connor
págs. 99-115
Deleuzo-Guattarian Becoming in Cristina Rivera Garza’s La cresta de Ilión
Stephen Silverstein
págs. 116-132
Conversación con Mayra Santos-Febres
Yamile Silva
págs. 133-141
Lucía Estrada
págs. 145-148
Barbara Mujica
págs. 149-155
Henriqueta Lisboa, Trad. Ester Bastian, Madeline Cámara Betancourt
págs. 156-162
Noni Benegas, Nöel M. Valis
págs. 163-166