Contemporary nonfiction writing on catastrophe: Marco Paolini's "Ausmerzen" and Daniela Arbex's "Holocausto Brasileiro"
Nicola Gavioli
págs. 3-20
Light upon dark: the anti-dictatorship work of Brazilian filmmakers Lúcia Murat and Tata Amaral
Marguerite Harrison
págs. 21-29
"Femina sacra": towards a biopolitical theory of the female body in Diamela Eltit's "Impuesto la carne"
Carolina A. Díaz
págs. 30-44
La fotografía como evidencia y premonición en "La noche de los visones" de Pedro Lemebel
Jack Martínez Arias
págs. 45-56
Barroco, católico y homosexual: Edilberto Cardona Bulnes en sus Honduras
Leonel Alvarado
págs. 57-69
We are family: translocations of Queer Kinship in Mayra Santos Febres's "Sirena Selena Vestida de Pena"
Alexandra Gonzenbach
págs. 70-83
págs. 84-101
"Let me enter the heaven of her consciousness": cosmopolitan ghosts in Adolfo Bioy Casares's "The invention of Morel"
Antonio Córdoba
págs. 102-113
Kate McCarthy Gilmore
págs. 114-128
Undead menace: vampirism and orientalism in "la cortina de Bambú" by Diego Barros Ortiz
Philip C. Hollingsworth
págs. 129-138
Derechos humanos y corporeidad en "Los ejércitos" de Evelio Rosero
Carlos Gardeazábal Bravo
págs. 139-152
"¿Qué cosa eres?": reading refractive melodrama in Humberto Solás's "Cecilia"
Elena Lahr-Vivaz
págs. 153-166
Gender and poetic violence in Alma Rubens
Kathrin Theumer
págs. 167-177
El carnaval de los espías: la simulación como ofensiva en "La cabeza de la Hidra"(1978) de Carlos Fuentes y "El ojo de la Patria"(1992) de Osvaldo Soriano
Ana Luengo
págs. 178-190
"Minha Terra tem mais terra": poetic and national geographies in Oswald de Andrade's "Pau Brasil"
Alison White Guzmán
págs. 191-202
Calidad o cantidad: la poesía concreta brasileña y la escritura conceptual
Felipe Cussen
págs. 203-214
Resisting reconciliation: critical melancholia and collective "resentimiento" in Pedro Lemebel's "De pelas y cicatrices"
Elizabeth Osborne
págs. 215-227
Una presencia ausente: el ídish en "Horacio Quiroga, mi padre" y "Dos cartas y un epígrafe" de Samuel Glusberg
Melina Di Miro
págs. 228-243
Cold War caricatures: "Topaze", hunger and the politics of poverty in 1960s Chile
Stephen Buttes
págs. 244-260
La vanguardia como leyenda, el surrealismo como arsenal: las ficciones con poetas de Roberto Bolaño
págs. 261-271