L'objectiu del present treball és esbrinar el grau d'interferències i préstecs assimilats o en vies d'integració que mostra la població valencianoparlant en els inventaris lèxics actualitzats pels parlants d'una comunitat bilingile catalá-castellá.
La població objecte d'estudi ha estat els estudiants preuniversitaris de les comarques valencianoparlants que durant l'any 2003-04 han cursat 2n de batxillerat tant en centres públics com privats. El corpus s'ha aconseguit mitjançant el test de disponibilitat, on els alumnes han collaborat voluntáriament i conscient en la recollida del léxic valencid aquest test o tipus de prova escrita realitzada reculí en la primera página les dades sociolégiques de cada individu i, en la resta té lloc l'actualització del léxic disponible, organitzat en dèsset blocs o centres d' interés amb un temps controlat, exactament dos minuts i amb llistes obertes de paraules.
D'acord amb les pautes metodológiques establertes, la mostra és de 201 informants i pel que fa a la selecció d'informants, ha estat el métode d'elecció intencionada, amb un criteri qualitatiu on es combina la quantificació i la qualificació de la mostra.