Ellis, G. & Sinclair, B. (1989): Learning to learn English: a course in learner training. Teacher’s book. Cambridge: Cambridge University...
Ellis, R. (1997): The study o second language acquisition. Oxford: Oxford University Press.
Faerch, C. et al. (1984): Learner language and language learning. Copenhage: Nordisk Forlag.
Faerch, C. & Kasper, G. (1984): “Pragmatic Knowledge: Rules und procedures”, Applied Linguistics, vol. 5, nº 3, págs. 214-278.
Flavell, J.H. (1979): “Metacognition and cognitive monitoring: A new area of psychological inquiry”, American Psychologist 34: 906-911.
Gagné, R. M. (1985): Beyond IQ: A triarchic theory of human intelligence. Cambridge: Cambridge University Press.
Halbach, A. (1999): “Integrating strategy training into an existing syllabus: a model”, Neusprachliche Mitteilungen 52(2): 104-110.
Harris, V. (1997): Teaching learners how to learn. Strategy training in the modern language classroom. London: CILT.
Harris, V. & Gaspar, A. (2001): Helping lea ners learn: exploring strategy instruction in language classrooms across Europe. Strasbourg:...
Hill, S. J. (2004): “La falta de un consenso en la definición de una estrategia de aprendizaje”. En M. Díez et al. (eds.), Debate en torno...
Instituto Cervantes (2007): Plan curricular del Instituto Cervantes. Niveles de referencia para el español. Madrid: Biblioteca Nueva.
Jiménez Raya, M. (1994): “Aprendizaje centrado en el alumno: desarrollo de la autonomía del aprendiz de lenguas extranjeras”. En L. Miquel...
Knapp – Potthoff, A. (1982): Fremdsprachenlernen und –lehren: ein Einführung in die Didaktik der Fremdsprachen vom Standpunkt der Fremdsprachenerwerbsforschung....