El desarrollo de las especificaciones de las subpruebas de comprensión de lectura y de expresión e interacción escritas en una prueba de aprovechamiento estandarizada para la evaluación de la competencia en lengua inglesa en un entorno escolar
Autores:José Cuadrado Moreno, María Reyes Fernández
Schmeiser, C. B. y C. J. Welch. 2006. “Test development”. Educational Measurement. Ed. R.L. Brennan. Westport, Connecticut: Praeger Publishers:...
Seedhouse, P. 2004. The Interactional Architecture of the Language Classroom: A Conversation Analysis Perspective. Malden, Massachusetts:...
Shavelson, R. J., X. Gao y G. P. Baxter. 1995. “On the content validity of performance assessments: Centrality of domain specification”. Alternatives...
Shohamy, E. 1983. “The stability of oral proficiency assessment on the oral interview testing procedure”. Language Learning 33: 527-540.
Sireci, S. G. 1998. “The construct of content validity”. Social Indicators Research 45: 83-117.
Spada, N. y M. Frohlich. 1995. Communicative Orientation of Language Teaching Observation Scheme: Coding Conventions and Applications. Sydney:...
Trim, J. L. M., B. North y D. Coste. 2001. Common European Framework of Reference for Languages. Strasbourg: Council of Europe. [Documento...
Trim, J. L. M., B. North y D. Coste. 2002. Marco Común Europeo de Referencia: Aprendizaje, Enseñanza, Evaluación. Madrid: Secretaría General...
Tuokko, E. 2007. Mille tasolle perusopetuksen englannin opiskelussa päästään? Perusopetuksen päattövaiheen hansallisen arvioinnin 1999 Eurooppalaisen...
University of Cambridge ESOL Examinations. 2007. Cambridge Young Learners English Tests: Starters|Movers|Flyers: Handbook for Teachers. Cambridge:...
Weigle, S. C. 2002. Assessing Writing. Cambridge: Cambridge University Press.
Wragg, E. C. 1999. An Introduction to Classroom Observation. London: Routledge.