Adamowicz, E. (1998). Surrealist collage in text and image: dissecting the exquisite corpse. Cambridge: Cambridge University Press.
Aragon, L. (1921). Anicet ou le panorama. Paris: Éditions de la Nouvelle Revue Française.
Aragon L. 1946 Le Crève-coeur. Paris: Gallimard (Edición primera de 1941)
Aragon L. (1956). Le roman inachevé. Paris: Gallimard.
Aragon L. (1963). Le Fou d'Elsa. Paris: Gallimard.
Aragon L. (1967). Blanche ou l'oubli. Paris: Gallimard.
BALL, E. y KNAFO, R. (1990). «Le dossier R. Mutt». Les Cahiers 33, 74-75; cit. pos.: JANG, Y-G. 2001 L'objet duchampien. Paris: L'Harmattan,...
Béhard, H. (con la colaboración de M. BARBÉ y R. FOURNIER) (1988). Les pensées d'André Breton. Lausanne: L'Âge d'Homme.
Breton, A. (1927). Introduction au discours sur le peu de réalité. Paris: Gallimard.
Breton, A. (1998). Nadja. Paris: Gallimard (Edición primera de 1928).
Breton, A. (1962). Second Manifeste Surréaliste. Paris: Pauvert (Edición primera de 1929).
Breton, A. (1963). Manifeste du surréalisme. Paris: Gallimard (Edición primera de 1924) (También en inventin.lautre.net/livres/Manifeste-du-surrealisme-1924.pdf).
Breton, A. (1996). Les vases communicants. Paris: Gallimard (Edición primera de 1932).
Breton, A. y Soupault, P. (1967). Les champs magnétiques. Paris: Gallimard (Edición primera de 1920).
Bridel, Y. (1988). Miroirs du Surréalisme. Lausanne: L'Âge d'Homme.
Browder, C. (1967). André Breton: arbiter of surrealism. Genève: Librairie Droz.