B
uscar
R
evistas
T
esis
Acceso usuarios
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Ayuda
Ir al conteni
d
o
Aportaciones de la psicología a la comprensión de los procesos de lectura
Autores:
Isabel Solé i Gallart
, Marta Minguela i Brunat
Localización:
Textos de didáctica de la lengua y la literatura
,
ISSN
1133-9829,
Nº 63, 2013
,
págs.
51-59
Idioma:
español
Texto completo no disponible
(Saber más ...)
Referencias bibliográficas
ALVERMANN, D.; FITZGERALD, J.; SIMPSON, M. (2006): «Teaching and learning in reading», en ALEXANDER, P.; WINNE, P. (eds.): Handbook of educational...
BARLETT, F.C. (1932): Remembering: a study in experimental and social psychology. Cambridge, Mass. MIT Press.
DURKIN, D. (1978-1979): «What classroom observations reveal about reading comprehension instruction». Reading Research Quarterly, núm. 14,...
FREEBODY, P.; LUKE, A. (1990): «Literacies programs: Debates and demands in cultural context». Prospect: Australian Journal of TESOL, vol....
HUEY, E.B. (1968): The psychology and pedagogy of reading. Cambridge, Mass. MIT Press, 1908.
KAMIL, M.L., y otros (2011): «Preface: Reading research in a changing era: an introduction to the Handbook of reading research», en KAMIL,...
KINTSCH, W. (1988): «The use of knowledge in discourse processing: A construction-integration model». Psychological Review, núm. 95, pp. 163-182.
KINTSCH, W. (1998): Comprehension: A paradigm for cognition. Cambridge University Press.
MAKI, R.H.; MCGUIRE, M.J. (2002): «Metacognition for text: findings and implications for education», en PERFECT, T.J.; SCHWARTZ, B.L. (eds.):...
MATEOS, M.; SOLÉ, I. (2009): «Synthesising information from various texts: a study of procedures and products at different educational levels»....
MINGUELA, M.; SOLÉ, I. (2012): «When literacy goes beyond what’s literal: metacognitive difficulties in skilled and less-skilled readers»,...
MINGUELA, M.; SOLÉ, I.; PIESCHL, S. (2013): Self-regulation as a clue to deeply comprehend texts: evidence from online and offline measures....
NELSON, T.O.; NARENS, L. (1990): «Metamemory: a theoretical framework and some new findings», en BOWER, G.H. (ed.): The psychology of learning...
PALINCSAR, A.S.; BROWN, A.L. (1984): «Reciprocal teaching of comprehension-fostering and comprehension-monitoring activities». Cognition and...
PRESSLEY, M.; AFFLERBACH, P. (1995): Verbal protocols of reading: The nature of constructively responsive reading. Hillsdale, N.J. Erlbaum.
PRESSLEY, M.; HARRIS, K.R. (2006): «Cognitive strategies instruction: from basic research to classroom instruction», en ALEXANDER, P.A.; WINNE,...
SÁNCHEZ, E.; GARCÍA, R.; ROSALES, J. (2010): La lectura en el aula: Qué se hace, qué se debe hacer y qué se puede hacer. Barcelona. Graó.
SEGEV-MILLER, R. (2004): «Writing from sources: the effect of explicit instruction on collage students’ processes and products». L1 – Educational...
SOLÉ, I. (1992): Estrategias de lectura. Barcelona. Graó.
SOLÉ, I. (2012): «Competencia lectora y aprendizaje». Revista Iberoamericana de Educación (EOI), núm. 59, pp. 43-61.
SPIVEY, N.N. (1997): The constructivist metaphor: Reading, writing, and the making of meaning. San Diego. Academic Press.
VIDAL-ABARCA, E.; MAÑÁ, A.; GIL, L. (2010): «Individual differences for self-regulating task-oriented reading activities». Journal of Educational...
WELLS, G. (1987): «Aprendices en el dominio de la lengua escrita», en ÁLVAREZ, A. (comp.): Psicología y educación. Actas de las II Jornadas...
Opciones
Mi Hispadoc
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
Ayuntamiento de Logroño
Fundación Dialnet
Coordinado por:
Ayuda
Accesibilidad
Aviso Legal
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar