B
uscar
R
evistas
T
esis
Acceso usuarios
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Ayuda
Ir al conteni
d
o
Joining forces in constructing meaning in spanish L2 conversations
Autores:
Montserrat Mir
Localización:
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada
,
ISSN
1885-9089,
Nº. 12, 2013
,
págs.
37-44
Idioma:
inglés
Enlaces
Texto completo (
pdf
)
Referencias bibliográficas
Ellis, R. 1999. Learning a Second Language through Interaction. Philadelphia : John Benjamins.
Foster, P. 1998. A Classroom Perspective on the Negotiation of Meaning. Applied Linguistics 19:1-23.
Foster, P. and Ohta, A.S. 2005. Negotiation for Meaning and Peer Assistance in Second Language Classrooms. Applied Linguistics 26: 402-430.
P.M. and Spada, N. 2006. How Languages are Learned (3rd ed). New York: Oxford University Press.
Long, M. H. 1983. Native Speaker/Non-Native Speaker Conversation and the Negotiation of Comprehensible Input. Applied Linguistics 4: 126-141.
Long, M. H. 1996. The Role of the Linguistic Environment in Second Language Acquisition. In W. Ritchie and T. Bhatia (eds.), Handbook of Second...
Mackey, A. 2007. Conversational interaction in second language acquisition: A collection of empirical studies. New York: Oxford University...
Nicholas, H., Lightbown, P. M., and Spada, N. 2001. Recasts as Feedback to Language Learners. Language Learning 51: 719–758.
Ortega, L. 2009. Understanding Second Language Acquisition. Great Britain: Hodder Education.
Pica, T. 1994. Research on Negotiation: What Does it Reveal about Second-Language Learning Conditions, Processes and Outcomes? Language Learning...
Opciones
Mi Hispadoc
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
Ayuntamiento de Logroño
Fundación Dialnet
Coordinado por:
Ayuda
Accesibilidad
Aviso Legal
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar