GRIMAL, P.,Diccionario de mitología griega y romana,Barcelona,Paidós,1965.HENKEL,A.ySCHÖNE,A.,Emblemata,Stuttgart,Metzler,1996.
HERRERO, J.,«The baroque as Laberinth:The Devil as Courtier in Calderón’sArt»,Indiana Journal of Hispanic Literatures,1,1,1992,pp.163-184.
HILBORN, H.W.,A Chronology of the Plays of don Pedro Calderón de la Barca,Toronto,Toronto University Press,1938.
HILBORN, H.W.,A «Calderón’s silvas»,Publications of the Modern Language Association of America,58,1943,pp.122-148.
KONAN, J.,«Prédestination et libre arbitre dans les autos et comedias de san-tos de Tirso de Molina»,Annales de l’Université d’Abidjan,9,1976,pp.267-82.
KÖRNER ,K.H.,«La función atenuadora de “en fin”en los textos de Calde-rón»,Hacia Calderón,IX coloquio anglogermano,ed.H.Flasche,Stuttgart,Franz...
KURTZ, B.,ThePlay of Allegory in the Autos Sacramentales of Pedro Calderón dela Barca,Washington,The Catholic University of America Press,1991.
LEAVITT, S.E.,«Humor in the Autosof Calderón»,Hispania,32,2,1956,pp.137-144.
SHERGOLD, N.D.y J.E.VAREY,Los autos sacramentales en Madrid en la épocade Calderón,1637-1681.Estudios y documentos,Madrid,Ediciones de His-toria,Geografía...
TIRSO DE MOLINA, El laberinto de Creta,La madrina del cielo,La ninfa del cielo,en Obras completas.Autos sacramentales II,ed.I.Arellano,B.Oteiza...
VOGHT, G.M.,The Mythological Autos of Calderón de la Barca,Tesis doctoral,Universidad de Michigan,1975 (DAI,35,1975,3015A-16A).