Bialystok, E. 1978. “A theoretical model of second language learning”.
Language Learning 28: 69-83.
Breen, M. 1984. Process syllabuses for the language classroom. En Brumfit,
C. (ed.) General English syllabus design. Oxford: Pergamon Press.
Breen, M. 1987 (en español 1990). “Paradigmas contemporáneos en el
diseño de programas”. Comunicación, lenguaje y educación, 7-8 y en “El
enfoque...
Brockley, T. 2007. Approaches to ESL Instruction – Two Prevailing Trends.
[Documento de Internet disponible en http://www.langworks.
com/index_files/ESLInstructionTrends.html]
Brockley, T. 2007. Approaches to ESL Instruction – The Eclectic Paradigm.
[Documento de Internet disponible en http://www.langworks.
com/index_files/ESLInstructionTheEclecticParadigm.html]
Canale, M. 1983. “From communicative competence to
communicative language pedagogy” En: Jack C. Richards & Richard
W.Schmidt. (Eds.) Language...
Candlin, C. 1987. (en español 1990) Hacia la enseñanza del lenguaje
mediante tareas. Comunicación, lenguaje, y educación, 7-8 (original en...
Consejo de Europa (2001): (en español 2002) Marco común europeo de
referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación. Madrid:
Instituto...
Crookes, G. and S. Gass (eds.) 1993. Tasks and language learning: integrating
theory and practice. Clevedon, Multiligual Matters.
Ellis, R. 1985. Understanding second language acquisition. Oxford,
Oxford University Press.
Ellis, R. 1994. The study of second language acquisition. Oxford: Oxford
University Press.
Ellis, R. 2003. Task-based Language Learning and Teaching. Oxford:
Oxford University Press.
Ellis, R. 2005 “La adquisición de segundas lenguas en un contexto de
enseñanza”. Biblioteca Virtual redELE [Documento de Internet disponible
en...
Long, M. 1984. The Design of Classroom Second Language Acquisition:
towards task-based language teaching , en Hyltenstarm, K. y Pienemann,...
Long, M. 1985. “A Role for Instruction in Second Language Acquisition:
Task-based Language Training” en Hyltenstarm, K. y Pienemann, M.
(eds.),Modelling...
Long, M. 1991. Focus on form: a design feature in language teaching
methodology”, en K. de Bot, R. Ginsberg, and C. Kramsch (eds.) Foreign
Language...