Antón, M., y DiCamilla, F. J. (1999), “Sociocognitive functions of L1 collaborative interaction in the L2 classroom”, en The Modern Language...
Apodaca, P. (2006). “Estudio y trabajo en grupo”, en De Miguel, M. (ed.) Metodologías de Enseñanza y Aprendizaje para el Desarrollo de Competencias,...
Arnold, J. (2000). “Seeing Through Listening Comprehension Exam Anxiety”, TESOL Quarterly, 34/ 4: 777-786.
Arnold, J. (2000). La dimensión afectiva en el aprendizaje de idiomas. Madrid: Cambridge University Press.
Arnold, J. (2014). “Mis encuentros con Adrian Underhill” Disponible en: http://lceseville.com/2014/12/23/jane-arnold-escribe-sobre-adrian-underhill-en-sevilla/...
Arnold, J. (ed.) (2000), La dimensión afectiva en el aprendizaje de idiomas. Madrid: Cambridge University Press.
Arnold, J. (ed.) (2000). La dimensión afectiva en el aprendizaje de idiomas. Madrid: Cambridge University Press.
Arnold, J. y Brown, H. D. (2006). “El aula ELE: Un espacio efectivo y afectivo”, en Actas del Programa de Formación para el profesorado de...
Arnold, J. y Brown, H.D. (2000), “Mapa del terreno”, en Arnold, J. (ed.) La dimensión afectiva en el aprendizaje de idiomas. Madrid: Cambridge...
Arnold, J. y Fonseca, M.C. (2014), “Motivar al alumnado de español”. Programa de desarrollo profesional. Editorial Edinumen.
Arnold, J. y J.M. Foncubierta (En imprenta). La dimensión afectiva en el aprendizaje de una segunda lengua. Madrid: Edinumen.
Arnold, J. y M.C. Fonseca (2015). “Language and cultural encounters: Opportunities for interaction with native speakers”. En Nunan, D. y J.C....
Arnold, J., y Brown, H. D. (2000). “Mapa del terreno”, en J. Arnold (ed.), La dimensión afectiva en el aprendizaje de idiomas (pp. 19-41)....
Arnold, J., Z. Dörnyei, Z. y C. Pugliese (2015). The Principled Communicative Approach: Seven Criteria for Success. Londres: Helbling.
Foncubierta, J.M. y Rodríguez Santos, J.M. (2014). Didáctica de la gamificación en la clase de ELE. 13/03/2015. Disponible en la web: https://www.academia.edu/9753254/Did%C3%A1ctica_de_la_gamificaci%C3%B3n_en_la_clase_de_ELE
Instituto Cervantes. (2012). Competencias clave del profesorado de lenguas segundas y extranjeras. [en línea]. Disponible en: http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/competencias/competencias_profesorado.pdf...
Intelligences”, en Tesol Journal, 6 (1), 10-14.
Jacobs, G.M., Gilbert, C.C., Lopriore, L., Goldstein, S., & Thiragarajali, R. (1997).“Cooperative learning and second language teaching:...
Jardón Giner, P.; Sancho-Álvarez, C.; Grau Vidal, R. (2014), “Meta-evaluación del Concepto “Educación Personalizada”: Búsqueda y Análisis”,...
Santiago, R., Trabaldo, S., Kamijo, M. y Fernández, A. (2015). Mobile Learning. DigitalText.Santillana (1991). Tecnología de la Educación....
Sartre, J.P. (1956). Being and nothingness. Nueva York: Philosophical Library.
Scharle, A. & Szabó, A. (2000), Learner Autonomy: A guide to developing learner responsibility. Cambridge: Cambrigde University Press.
Schumann, J. (2000), “Perspectiva neurobiológica sobre la afectividad y la metodología en el aprendizaje de segundas lenguas”, en J. Arnold...
Schumann, J.H. (1997). The neurobiology of affect in language. Malden, MA: Blackwell Publishers.
Sharan, S. (ed.). (1994). Handbook of Cooperative Learning Methods. Westport Connecticut: Greenwood Press.
Sharan, Y. (2010). “Cooperative learning for academic and social gains: Valued pedagogy, problematic practice”, en European Journal of Education:...
Slavin, R.E. (1990). Cooperative Learning. Theory, Research and Practice. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
Slevc, L. R., & Miyake, A. (2006). “Individual Differences in Second-Language Proficiency Does Musical Ability Matter?”, en Psychological...
Smith, E. (2011), “Teaching critical reflection”, en Teaching in Higher Education, 16 (2), 211-223.
Sontag, S. (1973). On Photography. New York: Farrar, Straus and Giroux.
Stevick, E. (1975). “One simple visual aid: a psychodynamic view”, en Language Learning, 25/1, 63-72. Disponible en la web: http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED113979.pdf
Stevick, E. (1975). Alienation as a Factor in the Learning of Foreign Languages. Presentado en el Annual Meeting of the American Council on...
Stevick, E. (1986). Images and options in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
Stevick, E.W. (1996), Memory, Meaning and Method. (2nd ed.). Boston: Heinle and Heinle. Stevick, E. (2002). Let the words, too, become flesh....
Storch, N. (2005). “Collaborative writing: Product, process, and students’ reflections”, en Journal of Second Language Writing, 14(3), 153-173.