L’article investiga el naixement i construcció del mite ancestral de Prometeu i passa tot seguit a analitzar el procés seguit per Eugeni d’Ors per a reescriure’l en la seua obra teatral El nou Prometeu encadenat (1920). Amb l’ajuda de la metodologia proposada per Genette a Palimpsestes. la littérature au second degré (1982), més les aportacions d’uns altres estudiosos, com ara Riffaterre, l’article mostra totes les operacions hipertextuals que efectua Ors per a reescriure el Prometeu encadenat d’Èsquil. Finalment l’últim punt és dedicat a explicar el context de creació de l’obra i les implicacions biogràfiques i polítiques.
This paper is devoted to research into the birth and construction of the ancestral myth of Prometheus and then goes on to analyses the process followed by Eugeni d’Ors to rewrite it in his theatrical play El nou Prometeu encadenat (1920). With the help of the methodology proposed by Genette in Palimpsestes. La littérature au second degré (1982), as well as the contributions of other scholars, such as Riffaterre, the paper shows all the hypertextual operations carried out by Ors to rewrite Prometheus Bound by Aeschylus. Finally the last point is dedicated to explaining the context of creation of the work and the biographical and political implications.