Barcelona, España
The teaching of Spanish in regions of the Spanish State where this language was not the native one became an issue that marked the demands of teachers from Catalonia during the 19th and the beginning of the 20th century. According to the legislation, the aim was to provide schooling in the official language, Spanish, of which students had no knowledge. Taking into consideration three series of articles that were published in the press in the first decades of the 20th century, entitled “Llengua y ensenyansa” (1903), “La llengua docent a les escoles de Catalunya” (1917) and “El plet lingüístic a les nostres escoles” (1918), light will be shed on Salvador Genis’ approach to the role of Catalan and Spanish in the schools of Catalonia, as well as his proposal to ease the teaching of the latter.
L’ensenyament del castellà a les regions de l’estat on no es tenia el castellà com a llengua nativa va esdevenir una de les qüestions que va marcar les reivindicacions del magisteri català durant el segle XIX i part del XX, ja que segons la legislació vigent es pretenia escolaritzar a l’alumnat en un idioma oficial del qual no en tenien coneixements. A partir de tres sèries d’articles que es van publicar a la premsa durant les primeres dècades del segle XX, titulats «Llengua y ensenyansa» (1903), «La llengua docent a les escoles de Catalunya» (1917) i «El plet lingüístic a les nostres escoles» (1918), s’aprofundirà en la visió del mestre gironí Salvador Genís sobre el paper que havien de tenir el català i el castellà en el sistema escolar de Catalunya i la seva proposta per facilitar l’ensenyament de la darrera llengua.