Núria Giráldez Arias
El presente trabajo pretende ser una lectura de los autorretratos de Francesca Woodman. En concreto, Self-Deceit I, House 3 y About Being My Model. El eje vertebrador de la lectura será un análisis de cómo la representación de un cuerpo en constante desplazamiento —que, a partir de Foucault, consideraremos utópico— problematiza, en la obra de Woodman, la noción de autorretrato tradicional y resistí a los límites del medio fotográfico. En la lectura, estructurada en tres partes, se estudiarán los recursos principales a los que recorre la fotógrafa para representar un cuerpo utópico: el espejo, el camuflaje y la máscara.
El present treball pretén ser una lectura dels autoretrats de Francesca Woodman. En concret, Self-Deceit I, House 3, i About Being My Model. L’eix vertebrador de la lectura serà una anàlisi de com la representació d’un cos en constant desplaçament —que, a partir de Foucault, anomenarem utòpic— problematitza, a l’obra de Woodman, la noció d’autoretrat tradicional i resisteix als límits del medi fotogràfic. En la lectura, estructurada en tres parts, s’estudiaran els recursos principals que empra la fotògrafa per a representar un cos utòpic: el mirall, el camuflatge i la màscara.
This work intends to be a reading of Francesca Woodman’s self-portraits. In particular, Self-Deceit I, House 3, and About Being My Model are the pieces that will be studied. The reading’s main subject will be an analysis of the way a body represented in a constant displacement —which, following Foucault, will be named utopian—, in Woodman’s oeuvre, problematizes the traditional concept of self-portraits and resists the limits of the medium of photography. The analysis, structured in three parts, will study the main resources that the photographer uses to represent a utopian body: the mirror, camouflage, and the mask.