La investigació que es presenta es centra en l'anàlisi i en l'estudi dels indicadors melòdics de la ironia verbal en la oralitat prefabricada, i en el context, principalment. A partir d'aquí s'ha tractat d'aportar una explicació objectiva de la ironia en interacció, en base a una metodologia experimental adequada (model Análisis Melódico del Habla), a partir d'un treball empíric que s'ha suposat la recogida d'un corpus basat en sèrie. de televisió. Aquest mateix ha estat avaluat a través de proves de percepció discriminatòria i analitzada melòdicament amb el propòsit de definir objectivament la melodia de la ironia en la interacció. Los datos apuntan a un mayor número de ejemplos con énfasis de palabra en el cuerpo e inflexión final ascendente (Perfil I); moviments de foc ancho pronunciados e inflexión final circunfleja o de nucli elevat (Perfil II) y contornos planos (Perfil III), que serveixen als actors per exagerar els marcadors irònics i transmetre el missatge precís a l'audiència.
La recerca presentada es centra en l'anàlisi i l'estudi dels indicadors melòdics de la ironia verbal en l'oralitat prefabricada, i, especialment, en un context. A partir d'aquí, s'ha intentat proporcionar una explicació objectiva de la ironia en interacció, basant-nos en una metodologia experimental adequada (model Anàlisi Melòdica de la Parla), mitjançant un treball empíric que ha implicat la recopilació d'un corpus. basat en sèries de televisió. Aquest corpus ha estat avaluat mitjançant proves de percepció discriminatòria i analitzat melòdicament amb l'objectiu de definir de manera objectiva la melodia de la ironia en interacció. Les dades apunten a un major nombre d'exemples amb èmfasi de paraula en el cos i inflexió final ascendent (Perfil I); moviments de focus ampli pronunciats i inflexió final circumflexa o de nucli elevat (Perfil II) i contorns plans (Perfil III), que serveixen als actors per exagerar els marcadors irònics i transmetre el missatge precís a l'audiència.