Aquest article explora l’impacte de les pràctiques a l’estranger sobre les identitats personals i professionals de futures docents d’espanyol que tenen l’anglès com a primera llengua, així com les implicacions de les abans-esmentades pràctiques per a les docents de llengües estrangeres. S’analitzen dades d’un estudi qualitatiu basat en entrevistes semiestructurades amb dues professores d’Irlanda i el Regne Unit que estaven realitzant pràctiques com a assistents de docència en una universitat espanyola. Els resultats mostren una correlació entre les pràctiques a l’estranger i: 1) la reestructuració de les identitats personals i 2) el desenvolupament de les identitats professionals de docents. En relació a les identitats personals, la confrontació amb diferències lingüístiques i culturals incrementa el sentit de pertinença a l’estat-nació, mentre en relació al desenvolupament de les identitats professionals, les pràctiques a l’estranger impacten positivament la disposició d’esdevenir docents.
This article explores the impact of a traineeship abroad on the personal and the professional identities of prospective Spanish teachers whose L1 is English and its implications for language educators. We examine data from a qualitative study based on semi-structured interviews with two teacher trainees from Ireland and the United Kingdom undergoing a traineeship abroad as language assistants at a Spanish university. The results show a positive correlation between a traineeship abroad and: 1) the restructuration of personal identities and 2) the further development of emerging language teacher identities. In relation to personal identities, confrontation with cultural and linguistic difference increases a sense of belonging to the nation state while in relation to professional identity development, a reinforcement of the willingness to become a language teacher is positively impacted by the experience abroad.