José Luis Henares Maldonado
As it is our aim to present an educational approach to literature from an interdisciplinary and transversal point of view, combining the written word (literary text) with artistic and visual displays (photography), we present a proposal of literary knolling implemented during the academic year 2021-22 in three very different educational levels: 1st ESO, 1st Humanities Bachillerato (San Juan Bosco, Granada) and 2nd year in English Studies (University of Almeria). Once the activity is explained and developed, we will analyze the response of the students in each educational stage in order to check the level of motivation, involvement andparticipation of students in this kind of hybrid activities
Con la intención de presentar una aproximación a la literatura desde un punto de vista interdisciplinar y transversal, combinando la palabra escrita (texto literario) con la representación artística y visual (fotografía), presentamos una propuesta de knollingliterario puesta en práctica durante el curso académico 2021-22 en tres niveles educativos bien diferentes: 1.º de ESO, 1.ºde Bachillerato de Humanidades (San Juan Bosco, Granada) y 2.º de Grado en Estudios Ingleses (Universidad deAlmería). Una vez realizada la presentación y desarrollo de la actividad, se analiza la respuesta del alumnado en cada etapa educativa con objeto de comprobar el nivel de motivación, implicación y participación de los estudiantes en este tipo de actividades híbridas