Las experiencias de los profesores de idiomas como diseñadores de materiales influyen factores a diferentes niveles contextuales, incluida la experiencia docente. Los con distintos niveles de experiencia muestran diferentes maneras de responder a los retos. Sin embargo, no se conoce suficientemente su influencia en el desarrollo profesional de los profesores en la enseñanza de inglés como lengua extranjera (ILE). Este artículo presenta un estudio de caso comparativo entre similitudes y diferencias de los profesores chinos noveles y los experimentados ante los desafíos, así como las estrategias que utilizan para afrontarlos. Recogimos datos de entrevistas, materiales personales y conversaciones por WeChat con cuatro profesores que estaban diseñando materiales didácticos. Los resultados muestran que, aunque se enfrentan a similares retos relacionados con, por ejemplo, el conocimiento en la selección de materiales y el diseño de tareas, los profesores experimentados de ILE tienden a interactuar con colegas y alumnos y a recurrir a experiencias previas, mientras que las respuestas de los noveles están más orientadas a la cognición. Esto pone de relieve la necesidad de proporcionar recursos y apoyo adaptados a cada grupo de profesores.
Language teachers’ experiences as materials designers have been identified to be influenced by various factors at different contextual levels, including teaching experience. Language teachers with varying experience levels exhibit different ways of responding to the challenges they experience. However, there is an inadequate understanding of the influence of teaching experience on language teachers’ professional development in their role as materials designers. This article reports on a comparative case study investigating the similarities and differences in the challenges that novice teachers and experienced teachers encounter and the strategies that they use to address these challenges. We collected data from interviews, personal materials, and WeChat conversations with four teachers who were in the process of designing teaching materials. The findings show that although these teachers face similar challenges in relation to, e.g., knowledge in materials selection and task design, experienced language teachers tend to interact with colleagues and students and draw upon prior experiences to respond to these challenges, while novice language teachers’ responses are more cognition-oriented. This highlights the need to provide resources and support tailored to each group of teachers, bolstering novice teachers' ability to utilize social resources while also enhancing experienced teachers' motivation to acquire more knowledge.