págs. 1-7
págs. 9-10
págs. 11-26
José Luis Arco Tirado, Francisco D. Fernández Martín
, Manuel A. Berrio Gutiérrez
págs. 27-41
Early language learning. A bibliometric analysis of the most influential articles (2010-2022)
Natalia Martínez León , Pilar Valderrama-Baca, Fernando Trujillo Sáez
págs. 43-71
In the future I will use corpora in my classroom: is it really applicable?
págs. 73-90
Native speakerism crossing borders: comparing stakeholders’ attitudes towards English and Basque native and non-native teachers
Kebir Colmenero
págs. 91-108
Recursos didácticos y adquisición de competencias orales en clase de ELE en la secundaria marfileña: el caso de los manuales ¡Ya estamos! 4ème y 3ème
Laphin Innocent Mimi, Juan de Dios Villanueva Roa
págs. 109-126
Cross-linguistic perception of Spanish intonation by Chinese speakers: Effects of linguistic experience and prosodic features
Peizhu Shang 尚培珠, Paolo Roseano , Wendy Elvira García
págs. 127-145
Language learning strategy use and levels of autonomy in online and traditional education
págs. 147-160
The predicting role of EFL/ESL teachers’ self-efficacy and grit in their professional development
Yongbi Zhi, Hongwu Yang
págs. 161-177
Classroom willingness to communicate among EFL secondary school students in Poland and Spain
Marta Napiórkowska, Elvira Barrios
págs. 179-196
Carmen Fernandez Ortega, Rubén Trigueros, Antonio Fernández
págs. 197-214
Estrategias didácticas de participación comunicativa en el aula de secundaria en Chile
Javiera Hebe Peña Mella, Cristina del Moral Barrigüete
págs. 215-230
págs. 231-244
On the function of teacher professional development (TPD) programs in improving language teachers’ engagement in online education environments: voices from Chinese English teachers
Jing Wang
págs. 245-260
English foreign language learners’ perceptions of cultural elements in Chinese EFL textbooks
págs. 261-281
Na Wang
págs. 283-300
Abdellah Badda, Víctor Pavón Vázquez
págs. 301-315
págs. 317-335
Es reseña de:
La enseñanza del español mediada por tecnología. De la justicia social a la Inteligencia Artificial (IA)
Javier Muñoz-Basols (coord.), Mara Fuertes Gutiérrez (coord.), Luis Cerezo (coord.)
Londres y Nueva York : Routledge, 2024
págs. 337-339
Language teacher development in digital contexts. Kayi-Aydar, H., & Reinhardt, J. (Eds.). (2022). John Benjamins, 197 pages, ISBN: 978-90-272-1057-9
Galip Kartal
Es reseña de:
Language teacher development in digital contexts
H. Kayi-Aydar, J. Reinhardt
John Benjamins, 2022
págs. 341-344
Cultural linguistics applied: trends, directions, and implications. Arne Peters and Neele Mundt (Eds.) (2021). Peter Lang, 282 pages ISBN: 978-3-631-83867-9
Es reseña de:
Cultural linguistics applied
Arne Peters, Neele Mundt
Peter Lang, 2021
págs. 345-347
Funciones y aplicación didáctica del paisaje lingüístico andaluz. Galloso Camacho, M.V.; Cabello Pino, M.; Heredia Mantis, M. (Eds.) (2023). Iberoamericana, Madrid, 264 páginas, ISBN: 978-84-9192-313-8 (Iberoamericana); ISBN: 978-3-96869-355-2 (Vervuert); ISBN: 978-3-96869-356-9 (e-book)
Lourdes Lozano López
Es reseña de:
págs. 349-350
Es reseña de:
Personality as a factor affecting the use of language learning strategies
Jakub Przybył, Mirosław Pawlak
Cham : Springer Nature Switzerland AG, 2023
págs. 351-353
Yihan Gao, Han Shi
, Yongliang Wang
Es reseña de:
College English teaching reform based on intersubjectivity teaching model
Yongxiang Wang, Youyi Zhu, Hua Yang
Soochow : Soochow University Press, 2020
págs. 355-357
Ethics and context in second language testing: rethinking validity in theory and practice. M. Rafael Salaberry, Albert Weideman, and Wei-Li Hsu (2023). New York, Routledge, 248 Pages, ISBN 9781032471754
Es reseña de:
Ethics and context in second language testing
M. Rafael Salaberry, Albert Weideman, Wei-Li Hsu
New York : Routledge, 2023
págs. 359-362
Es reseña de:
The 5Cs positive teacher interpersonal behaviors-implications for learner empowerment and learning in an L2 context
Ali Derakhshan
Cham : Springer, 2022
págs. 363-366
Corpus linguistics and second language acquisition: perspectives, issues and findings. Lu, X. (2023). Routledge, xv-156 pages. ISBN: 978-0-367-51721-2 (paperback)
Es reseña de:
Corpus linguistics and second language acquisition
X. Lu
Routledge, 2023
págs. 367-368
Researching creativity in second language acquisition. Ashleigh Pipes, (2023). Routledge, New York and Oxon, 164 pages. ISBN: 9781003049951. (e-book)
Es reseña de:
Researching creativity in second language acquisition
Ashleigh Pipes
New York and Oxon : Routledge, 2023
págs. 369-372