B
uscar
R
evistas
T
esis
Acceso usuarios
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Ayuda
Ir al conteni
d
o
Palabras problemáticas y frases incorrectas
:
una solución autónoma para detectar lo indetectable
Autores:
Fulgencio Hernández García
Localización:
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada
,
ISSN
1885-9089,
Nº. 11, 2012
,
págs.
41-55
Idioma:
español
Enlaces
Texto completo (
pdf
)
Dialnet Métricas
:
3
Citas
Referencias bibliográficas
Anderson, J.R. 1982. Acquisition of cognitive skill. Psychological Review 89/4: 369-406. Benson, P. 2001. Teaching and researching autonomy...
Longman. Bolt, P. 1992. An Evaluation of grammar-checking programs as self-help learning aids for learners of English as a foreign language....
Brophy, J.E. 1981. Teacher praise: a functional analysis. Review of Educational Research 51/1: 5-32.
Chacón-Beltrán, R. 2007. Learner autonomy in Call: A grammar-checker for Spanish EFL students. En K. Rasulic e I. Trbojevic (eds.), English...
Chacón-Beltrán, R. 2009. Learner Autonomy and Lifelong Learning: Technological Solutions in the European Higher Education Area. En M.L. Pérez...
Corder, S.P. 1981. Error Analysis and Interlanguage. Oxford: Oxford University Press. Decreto número 291/2007, de 14 de septiembre, por el...
Decreto número 262/2008, de 5 de septiembre, por el que se establece el currículo del Bachillerato en la Comunidad Autónoma de la Región de...
Díaz Villa, A.M. 2005. Tipología de errores gramaticales para un corrector automático. Procesamiento del Lenguaje Natural 35: 409-416.
Edge, J. 1989. Mistakes and Correction. London: Longman.
Ferris, D. 2002. Treatment of error in second language student writing. Ann Arbor: University of Michigan Press.
García-Heras, A. 2007. Programas informáticos de corrección gramatical en el aprendizaje de una lengua extranjera (inglés): expresión escrita....
Granger, S. y F. Meunier. 1994. Towards a grammar checker for learners of English. In Fries U. y Tottie G. (eds), Creating and using English...
Gupta, P. y M. Schulze. 2009. Human language technologies (HLT). Module 3.5. En G. Davies (ed.), Information and communications technology...
Hyland, K. y F. Hyland. 2006. Feedback in second language writing: Contexts and issues. New York: Cambridge University Press.
Jacobs, G. y C. Rodgers. 1999. Treacherous Allies: Foreign Language Grammar Checkers. CALICO Journal 16/4: 509-531.
Johnson, M. y K. Sterkel. 1984. Writing with the computer brings positive results. Business Education Forum 35: 32-36.
Lawley, J. 1999. A new computer-mediated writing aid for Spanish students of English as a foreign language. En P. Faber, W. Gewehr, M. Jiménez...
Lawley, J. 2004. A preliminary report on a new grammar checker to help students of English as a foreign language. Arts and Humanities in higher...
Lundstrom, K. y W. Baker. 2009. To give is better than to receive: The benefits of peer review to the reviewer’s own writing. Journal of Second...
Marco Común Europeo de Referencia para las lenguas: Aprendizaje, Enseñanza, Evaluación. 2002. Coeditan Secretaría General Técnica del MECD...
Pennington, M. 1992. Beyond off-the-shelf computer remedies for student writers: Alternatives to canned feedback. System 20/4: 423-437.
Pennington, M. 1993. Computer-assisted writing on a principled basis: the case against computer-assisted text analysis for non-proficient...
Torre, S. de la. 1993. Aprender de los errores. El tratamiento didáctico de los errores como estrategia de innovación. Madrid: Escuela Española.
Tschichold, C. 1999. Intelligent grammar checking for CALL. ReCALL 11: 5-11. Tschichold, C. 2003. Lexically Driven Error Detection and Correction....
Vygotsky, L.S. 1978. Mind in Society. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Opciones
Mi Hispadoc
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
Ayuntamiento de Logroño
Fundación Dialnet
Coordinado por:
Ayuda
Accesibilidad
Aviso Legal
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar