Evans, V. (2009). Lexical concepts, cognitive models and meaning-construction. Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199234660.001.0001
Evans, V. (2010). From the spatial to the non-spatial: The ‘state’ lexical concepts of in, on and at. on’ and ‘at’. En P. Chilton y E. Vyvyan...
Evans, V. & Tyler, A. (2003). The semantics of English prepositions: Spatial scenes, embodied meaning, and cognition. Cambridge: Cambridge...
Lagunas, J. (2007). Gramática de las preposiciones. ASELE Actas XV (Centro Virtual Cervantes). Disponible en http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/asele/pdf/15/15_0524.pdf
Langacker, R. W. (2008). Cognitive grammar: A basic introduction. Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780195331967.001.0001
Llopis-García, R. (2007). Procesamiento del input y mejora en el output para el aprendizaje de segundas lenguas: un estudio basado en la Instrucción...
Llopis-García, R. (2011). Gramática cognitiva para la enseñanza del español como lengua extranjera. Madrid: Ministerio de Educación de España.
Matsumoto, N. (2006). Applying Cognitive Grammar to Pedagogical Grammar: The case of ‘to’. SKY Journal of Linguistics. Disponible en: http://www.paaljapan.org/resources/proceedings/PAAL11/pdfs/10.pdf
Matte Bon, F. (2002). Gramática comunicativa de la lengua española. Tomo 1. Nueva edición revisada. Madrid: Edelsa.