Granada, España
El trabajo se centra en las aulas de apoyo lingüístico en las Comunidades Autónomas de Andalucía y de Madrid: Aulas Temporales de Adaptación Lingüística y Aulas de Enlace, respectivamente. Se trata de un trabajo de revisión bibliográfica sobre el funcionamiento y la formación del profesorado para estas aulas. Se presentan la normativa que regula su funcionamiento y datos sobre el grado de satisfacción con estas aulas por parte del alumnado, las familias y el profesorado. Una de las principales conclusiones apunta a la alta autopercepción sobre la capacitación del profesorado para enseñar el español como segunda lengua.
This study focuses on the language-support classrooms in the Autonomous Communities of Andalusia and Madrid: Aulas Temporales de Adaptación Lingüística (Temporary Language Adaptation Classrooms) and Aulas de Enlace (Linking Classrooms), respectively. This is a bibliographical review concerning the operation and training of teachers for these classrooms. We present the regulations that govern their operation and reveal data on the degree of satisfaction with these classrooms disclosed by the students, the families and the teachers. One of the main conclusions indicates the high self-perception regarding the training of teachers for the teaching of Spanish as a second language.