Panel «La creación de textos para la clase de Ele». La creación de textos Ele según las nociones de «actividad educativa» de Davydov y Markova, «orientación completa» de Galperin y «aprendizaje radical» de Hedegaard y Chaiklin
BERNSTEIN, Basil (1990): Class, codes and control, vol. 4, The structuring of
pedagogic discourse, Londres: Routledge.
BERNSTEIN, Basil (2000): Pedagogy, symbolic control and identity: Theory Research
Critique, edición revisada, Oxford: Rowman and Littlefield.
BUGRIMENKO, E.A. y B.D. EL'KONIN (2002): Sign mediation in processes of formation and development, Journal of Russian and East European...
CENTENO-CORTÉS, Beatriz y Antonio JIMÉNEZ JIMÉNEZ (2004): «Problem-solving tasks in a foreign language: the importance of the L1 in private...
COHEN, Andrew D. y Elite OLSHTEIN (1993): «The production of speech acts by EFL
learners», TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.
COHEN, Andrew D. (1996): «Speech acts», en S.L. McKay y N.H. Hornberger
(editores), Sociolinguistics and language teaching, Cambridge: Cambridge
University...
DAVYDOV, V.V. y A.A. Markova (1983): «A concept of educational activity for
children», Soviet Psychology, 2 (2), 50-76.