It is widely recognized the importance of emotions in the acquisition of a foreign language. On this basis, this paper reports on a study that examines the level of intensity with which 39 students of Spanish experience certain emotions before and after two exams: one oral and one written. As a methodological tool we used an adapted version of the Achievement Emotions Questionnaire and Cuestionario de experiencias emocionales, in which the participants assessed the level of intensity associated with twelve emotions. The results show that positive emotions (joy, tranquility, pride, relief, and satisfaction) stand out compared to negative ones both before and after the two tests. In addition, consistently with previous studies, we found that pleasurable emotions (a high level of calmness and low levels of frustration, fear, shame, and sadness) are positively related to better academic performance.
La importància de les emocions en l’adquisició d’una llengua estrangera és un fet àmpliament constatat. Partint d’ací, este article presenta un estudi que examina el nivell d’intensitat amb què trenta-nou estudiants d’espanyol experimenten determinades emocions abans i després de dos exàmens: un d’oral i un d’escrit. Com a instrument metodològic, s’ha utilitzat una versió adaptada de l’Achievement Emotions Questionnaire i del Cuestionario de experiencias emocionales, en la qual els participants han valorat el nivell d’intensitat associat a dotze emocions. Els resultats mostren que les emocions positives, entre les quals destaquen l’alegria, la tranquil·litat, l’orgull, l’alleujament i la satisfacció, ressalten davant de les negatives, tant abans com després dels dos exàmens. A més, de manera consistent amb estudis previs, s’ha comprovat que les emocions plaents (un nivell alt de tranquil·litat i nivells baixos de frustració, por, vergonya i tristor) es relacionen positivament amb un millor rendiment acadèmic.