El presente trabajo se presenta para establecer una propuesta inicial de linieas de análisis que describan un sistema de características fundamentales de las obras dramatúrgicas y escénicas del Teatro Popular Asturiano, ante la inexistencia de un estudio teatrológico en profundidad que presente unos parámetros de identificación sobre los que fundamentar su corpus de obras escénicas.
Estas categorías estudian, desde una visión teatrológica, algunos aspectos dramáticos, estéticos, ambientales y sociolingüísticos singulares del sujeto de estudio y que presentan, de forma general, los espectáculos del Teatro Popular Asturiano.
Cada ítem analizado presenta su fundamentación histórica dentro del movimiento, además de las funciones que cumplen dentro de las obras.
El presente trabayu preséntase pa establecer una propuesta primera de llinies d’analís que describan un sistema de carauterístiques fundamentales de les obres dramatúrxiques y escéniques del Teatru Popular Asturianu, énte la inesistencia d’un estudiu teatrolóxicu fonderu que presente unos parámetros d’identificación sobre los que sofitar el so corpus d’obres escéniques.
Estes categoríes estudien, dende una visión teatrolóxica, dellos aspeutos dramáticos, estéticos, ambientales y sociollingüísticos singulares del suxetu d’estudiu y que presenten, de forma xeneral, los espectáculos del Teatru Popular Asturianu.
Cada ítem analizáu presenta la so fundamentación histórica dientro’l movimientu, amás de les funciones que cumplen dientro de les obres.
This essay aims to establish a set of guidelines to describe a number of key features of plays in Asturian Popular Theatre since, due to the lack of in-depth studies into Asturian theatre, there are currently no guidelines providing parameters which could be used as a base for a corpus of plays.
From a theatrical perspective, these categories focus on some dramatic, aesthetic, environmental and sociolinguistic aspects specific to the plays of Asturian Popular Theatre.
Every item is analysed for its historical foundation within the movement as well as its specific function within the plays.