This article presents a project carried out in the Degree in EarlyChildhood Education (both face-to-face and blended learning) in which students had to create a narrative and audiovisual series of neurolinguistic content for an audience of 3 to 6-year-olds. The aim of this project was to use digital tools and resources to help increase motivation, encourage teamwork and collaboration. At the same time, it was to facilitate the study of the subject in a fun way. Thus, once the students had assimilated the theoretical content of the subject, the different groups had to invent a story, write and illustrate it and, subsequently, make a video story. However, the constructed stories had to follow a common thread because the challenge was for the whole group of students to invent a series about the human brain in the style of the famous children's series Once upon a time... life. After analyzing the responses collected, we have been able to conclude that our students affirm that it is possible to learn and acquire neurolinguistic thematic competences in mixed environments (face-to-face and virtual). Specifically, 84% stated that this activity has allowed them to reinforce the theoretical knowledge of the subject, and they rated the activity with a score of 8.9 out of 10. This suggests that the students were satisfied with the development of the project and considered it innovative and motivating
En este artículo se presenta un proyecto realizado en el Grado en Educación Infantil (tanto presencial como semipresencial) en el que los estudiantes tuvieron que crear una serie narrativa y audiovisualde contenido neurolingüístico para un público de 3 a 6 años. Este proyecto tenía como objetivo el uso de herramientas y recursos digitales que ayudaran a incrementar la motivación, fomentaran el trabajo en equipo y la colaboración. Además, debía facilitar el estudio de la asignatura de una forma divertida. Así, una vez los estudiantes asimilaron el contenido teórico de la materia, los distintos grupos tuvieron que inventar un cuento, escribirlo e ilustrarlo y, posteriormente, realizar una videonarración. Ahora bien, los cuentos construidos debían seguir un hilo conductor porque el desafío consistía en que entre todo el grupo de alumnos se inventaran una serie sobre el cerebro humano al estilo de la famosa serie infantil Érase una vez... el cuerpo humano. Tras analizar las respuestas recogidas, se ha podido concluir que nuestros estudiantes afirman que es posible aprender y adquirir competencias de temáticas neurolingüísticas en entornos mixtos (presenciales y virtuales). En concreto, el 84% afirma que esta actividad les ha permitido afianzar los conocimientos teóricos de la asignatura y han valorado el conjunto de la actividad con una calificación de 8,9 sobre 10. Esto sugiere que los estudiantes han estado satisfechos con el desarrollo del proyecto y lo han considerado innovador y motivador.