Racial Inclusivity in the Spanish Curriculum: A Case for Afro-Hispanic Literature
Jerry L. Parker
págs. 3-8
Conceptualizing Affricate Variation in Caracas Spanish
Manuel Díaz Campos, Molly Cole, Matthew Pollock
págs. 9-26
Heterotopías decoloniales y subversiones de la sexualidad en: A menor mulher do mundo” de Lispector y en “El informe de Brodie” de Borges
Gustavo Faverón Patriau
págs. 27-44
Teaching Special Questions: The Role of Semantics and Pragmatics in Colloquial Interrogative Structures in Spanish
Javier Fernández Sánchez, Alfredo García Pardo
págs. 45-66
Reclaiming the Power of Bilingualism: Spanish Heritage Learners Using Bilingual Skills in a Critical Service-Learning Project
Ana Cecilia Iraheta
págs. 67-82
From Próximos to Prójimos: Discursive Redlining, Autoconstruction, and Crossing in Estação terminal and Angosta
Maro Beath Jones
págs. 83-99
Virtual Language Exchanges in Lower-level Language Classes: Promise and Practice
Rob A. Martinsen, Gregory L. Thompson
págs. 101-121
El videojuego queer en el aula: Una alternativa pedagógica española a la cisheteronormatividad
Yoel Villahermosa Serrano
págs. 123-137
Food Studies in Latin American Literature: Perspectives on the Gastronarrative ed. by Rocío del Águila and Vanesa Miseres (review)
Elvira Sánchez-Blake
Es reseña de:
Food Studies in Latin American Literature: Perspectives on the Gastronarrative
Rocío del Águila (coord.), Vanesa Miseres (coord.)
Arkansas : The U of Arkansas, 2021
págs. 139-141
Adrian Taylor Kane
Es reseña de:
Teaching Central American Literature in a Global Context
Gloria Elizabeth Chacón Chacón (coord.), Mónica Albizúrez Gil (coord.)
Nueva York : MLA, 2022
págs. 141-142
Crear entre mundos: Nuevas tendencias en la metaficción española ed. by Iana Konstantinova and Sabrina S. Laroussi
Olga Bezhanova
Es reseña de:
Teaching Central American Literature in a Global Context
Gloria Elizabeth Chacón (coord.), Mónica Albizúrez Gil
Indiana : MLA, 2022
págs. 142-143
Los futuros de la memoria en América Latina ed. by Michael J. Lazzara y Fernando A. Blanco (review)
Juan García Cardona
Es reseña de:
Los futuros de la memoria en América Latina.
Michael Lazzara (coord.), Fernando A. Blanco Flores (coord.)
Editorial A Contracorriente, 2022. ISBN 9781469671970
págs. 144-145
Pedro Lemebel, belleza indómita ed. by Luciano Martínez
María Gabriela Muniz
Es reseña de:
Pedro Lemebel, belleza indómita
Luciano Martínez (coord.)
Pittsburgh : Instituto Internacional De Literatura Iberoamericana, 2022
págs. 145-147
Minotaur, Parrot, and the SS Man: Essays on Jorge de Sena by George Monteiro (review)
Silvia Oliveira
Es reseña de:
Minotaur, Parrot, and the SS Man: Essays on Jorge de Sena
Jorge de Sena, George Monteiro
University of Massachusetts press : Tagus Press, 2021
págs. 148-150
Federico García Lorca, poeta elegíaco y antielegíaco by Salvatore Poeta (review)
Grant Moss
Es reseña de:
Federico García Lorca, poeta elegíaco y antielegíaco
Salvatore Poeta, Federico García Lorca
Editorial Pliegos, 2022. ISBN 978-84-12257-58-8
págs. 150-151
Barcelona, City of Margins by Olga Sendra Ferrer (review)
Sandra Ortiz València
Es reseña de:
Barcelona, City of Margins
Toronto : University of Toronto press, 2022
págs. 152-154
El policial argentino en el período clásico (1930–1960) entre Sur y el peronismo: modelos narrativos, tensiones y debates culturales ed. by Román Setton y Gerardo Pignatiello (review)
Osvaldo Di Paolo Harrison
Es reseña de:
El policial argentino en el período clásico (1930–1960) entre Sur y el peronismo: Modelos narrativos, tensiones y debates culturales
Román Setton (coord.), Gerardo Pignatiello (coord.)
Libros Medio Siglo, 2021
págs. 154-155
Lorca After Life by Noël Valis (review)
Salvatore Poeta
Es reseña de:
Lorca after life
Nöel M. Valis
Yale University Press, 2022. ISBN 9780300257861
págs. 155-156
Curriculum Design and Praxis in Language Teaching: A Globally Informed Approach ed. by Fernanda Carra-Salsberg, Maria Figueredo and Mihyon Jeon (review)
Emily Spinelli
Es reseña de:
Curriculum Design and Praxis in Language Teaching: A Globally Informed Approach
Fernanda Carra Salsberg (coord.), Maria Figueredo (coord.), Mihyon Jeon (coord.)
Toronto : University of Toronto Press
págs. 157-158
Common Ground: Second Language Acquisition Theory Goes to the Classroom ed. by, Florencia G. Henshaw and Maris D. Hawkins (review)
Heather Sandy
Es reseña de:
Common Ground: Second Language Acquisition Theory Goes to the Classroom
Florencia Henshaw (coord.), Maris Hawkins (coord.)
Estados Unidos : Hackett, 2022
págs. 158-160
Amàlia Llombart Huesca
págs. 160-161
Amigos de la comunidad: Curso de aprendizaje-servicio en español by Julia O. Rajan (review)
Es reseña de:
Amigos de la comunidad: Curso de aprendizaje-servicio en español
Julia Oliver Rajan (coord.)
cedros ave : Cognella, 2021
págs. 162-163
Transforming World Language Teaching and Teacher Education for Equity and Justice: Pushing Boundaries in US Contexts ed. by Beth Wassell and Cassandra Glynn (review)
Diana M. Ruggiero
Es reseña de:
Transforming World Language Teaching and Teacher Education for Equity and Justice: Pushing Boundaries in US Contexts
Beth Wassell (coord.), Cassandra Glynn (coord.)
Bristol, Reino Unido : Multilingual Matters, 2022
págs. 164-166
Morir en Isla Vista. Novela del Destierro by Víctor Fuentes (review)
Eric Dickey
Es reseña de:
Morir en Isla Vista. Novela del Destierro
Victor Fuentes (coord.)
Madrid : Editorial Verbum, 2021
págs. 166-167
El alma del violín by Amparo Mendo (review)
Carmen Benito-Vessels
Es reseña de:
El alma del violín
Amparo Mendo
España : Con M de Mujer, 2022
págs. 167-168